Co děláme

Projekty

O nás

Kontakt

Úvod

Články

Web

E-shop

Marketing

Branding

Telefon

+420 777 679 359

Kontaktní e-mail

info@vcreate.cz

E-mail podpory

podpora@vcreate.cz

Kdy si vystačíte s fakturací e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém

Jak vyřešit vystavování faktur, když rozjíždíte vlastní e-shop? Řešení je několik. Tím nejjednodušším jsou fakturační funkce přímo v e-shopu, ale většině podnikatelů dřív nebo později přestanou stačit. Přečtěte si, jaké jsou limity fakturace v e-shopu a kdy je potřeba nasadit fakturační aplikaci nebo účetní systém.

Co zvládnete s fakturací v e-shopu

Když si pořídíte hotové e-shopové řešení, nabídne vám k němu dodavatel řadu rozšiřujících modulů a jedním z nich je i fakturace. Někteří dodavatelé tento modul dokonce nabízí zdarma. Modul najdete přímo v administraci e-shopu a s jeho pomocí vystavujete:

  • faktury,
  • zálohové faktury,
  • dobropisy
  • a dodací listy.

Většina fakturačních modulů také umožňuje:

  • automatické vystavování faktur ke každé objednávce,
  • automatické párování variabilních čísel a čísel objednávky
  • a vytvoření jednoduché šablony dokladů.

Ve fakturačních rozšířeních pro e-shop tak najdete nezbytný základ pro to, abyste svým zákazníkům mohli vystavovat faktury a strávili u toho co nejméně času.

Na co už fakturace v e-shopu nestačí

Na limity fakturačního rozšíření v e-shopu narazíte zejména v následujících situacích:

1. Trávíte příliš mnoho času tvorbou daňové evidence

Faktury se vám sice ukládají do administrativy e-shopu, ale stále musíte částky přepsat do daňové evidence. S tím už vám fakturace v e-shopu nepomůže a musíte to provést ručně, což může být s přibývajícím množstvím objednávek časově náročné. Jakmile zjistíte, že trávíte přepisováním údajů příliš mnoho času, je vhodná chvíle přejít na fakturační aplikaci, která vede daňovou evidenci za vás a automaticky do ní stahuje data z faktur.

2. Chcete mít jistotu, že máte v pořádku podklady pro finanční úřad.

Ve fakturačním nástroji v e-shopu si můžete dohledat své výnosy, ale jinak vám tvorbu daňového přiznání neusnadní. Ve fakturační aplikaci a účetním programu si vygenerujete podklady ze všech dokladů, které jste za uplynulý rok vydali a přijali, takže máte jistotu, že všechny údaje sedí.

3. Plánujete rozjet velký e-shop

Pokud už teď víte, že chcete rozjet velký e-shop se stovkami produktů, velkým objemem dokladů a účetnictvím, rozhodně si nevystačíte pouze s fakturačním modulem v e-shopu. V této situaci vyřídíte veškerou nezbytnou agendu jedině s vlastním účetním systémem.

Faktury můžete stále automaticky vytvářet v e-shopu, ale po propojení vám je bude e-shop automaticky odesílat do účetního systému, kde je budete mít pohromadě se zbytkem účetnictví.

Zdroj: www.money.cz